skip to main |
skip to sidebar
forrás:TotalCar
-
Mindez valószínűleg nem csak annak a következménye, hogy a Yamaha számos nagyobb összeszerelőüzemben gyártat robogót az európai kontinensen, hanem talán annak is, hogy a leghamarabb ismerte fel a robogó reneszánszát Európában. A gyárak közül az egyik legfontosabb a Yamaha Belgarda, amely Olaszországban található, és ugye nem kell sokat ecsetelnem mennyire fejlett ott a robogozás kultúrája. Így ezután már azon sincs mit csodálkozni, hogy az idei Milánói Motorshow-n mutatták be hivatalosan a 2002-es modellévre szánt Yamaha robogó újdonságokat.
A jövő évi kínálatból a legfontosabb az új Yamaha Jog R és a Jog RR modellek. Ez a név, hogy Jog, a világ szinte bármely pontján ismerős. A japán belpiacon már legalább 10-15 éve létező robogó típus nagyon sok helyre eljutott a világon, rengeteg különböző módosított verzióját gyártják az ázsiai országokban és sokfelé másutt a világon. Nálunk Magyországon is igen kedvelt modell a régi Jog. Bár 10 colos kerekei miatt a futóműve nem éri el a mai korszerű robogók színvonalát, erős és megbízható motorja a konténeres robogó importőrök és a vásárlók egyik kedvencévé tette a típust.
A Yamaha-tól megszokhattuk az igen jó marketing munkát, ezért most nem kerestek új nevet az új modellhez, hanem a régi jól bevált Jog névhez fejlesztettek egy vadonatúj robogót, aminek a nevén kívűl nemsok köze van a régi Jog-hoz. Bár mindez csak egy robogó típus, mégis egyből két verzió készült belőle. Természetesen a jó névhez egy jó szlogen is dukál. Share the pleasures - Oszd meg örömeid, szól yamahasiul a mondat. Nyilván arra gondolhattak a gyáriak, hogy a Fun Sport kategóriába sorolt újdonság örömet okoz a vezetőjének, az utasának és az utca emberének egyaránt.
A célközönség ugyanis a fiatalabb korosztály, akik szeretnek húzosan haladni a városban, és igénylik a járműveik divatos, sportos megjelenését, szeretik, ha a robi könnyű, praktikus és sokoldalú. Nos pontosan ilyenre tervezték a Jog R léghűtéses és Jog RR vízhűtéses 2 ütemű 50 köbcentis motorral hajtott verzióit. Mindkét változat automata szívatóval és váltóval rendelkezik, és a blokk korszerű módon, vízszintes pozicióban került beépítésre.
A nagy szilárdságú, asszimetrikus váz nagyon rövid, 1210 mm-es tengelytávval rendelkezik, amely valószínűleg agilis kezelhetőséget biztosít a robinak. Ugyanakkor az R változat szárazsúlya mindössze 76 kg, az RR-é pedig 78 kg. A kiugró élektől mentes, aerodinamikus idomzat egy új stílusú első lámpát foglal magába, amelynek az üvege alatt helyet kaptak az indexek is. A lábtartó deszka mindkét oldalán légbelépők találhatóak, amelyek tovább erősítik a sportos összhatást.
A fun sport robogók általában 10 colos kerekeken gurulnak, de a 12 colos kerekek sokat javítanak az úttartáson, így az új Jog-nál inkább a nagyobb méret mellet döntöttek a tervezők. A 6 küllős, 12 colos könnyűfém kerekekre előre 110/70-12, hátulra 130/70-12 méretű gumiköpenyek kerültek. A fékeknek nagyon fontos szerep jut egy sportos városi modell életében, ezért az első kereket egy 190 mm-es tárcsafék lassítja, míg hátulra sajnos csak egy 110 mm-es dobfék jutott. Az ülése meglehetősen hosszú, ezért ahol a törvény ezt megengedi (nálunk sajnos csak rendszámmal vizsgáztatva), ott a Jog akár két személy komfortos szállítására is alkalmas. Ehhez van lábtartó és normális méretű kapaszkodó az utas számára. A kényelmet fokozza a mindenféle kiálló csatornától mentes széles lábtartó deszka, és az ülés alatti csomagtartó, amelyben egy zárt sisak tárolására van elegendő hely.
Az ülésmagasság kisebb termetűeknek is kényelmes talajfogást enged, mivel csak 770 mm. A tank sajnos mindössze 5 liter kapacitással rendelkezik, ami igen rövid hatótávot eredményez, tippem szerint nem többet mint 160-170 kilométert. A Yamaha hagyományokhoz híven rengeteg kiegészítőt rendelhetünk az egyébként sem rosszul felszerelt gépünkhöz. Ilyenek az oldaltámasz, különféle szélvédők, csomagtartó dobozzal, szénszálasnak tűnő első sárvédő, kapaszkodó és műszerfal díszítés, gáz/olaj csillapítású hátsó rugóstag.
A környezetvédők nyugodtan alhatnak, katalizátor van a kipufogóban, persze én elsőnek cserélném le valami jó hangos verseny darabra, amit biztonsági felszerelésnek tartok a budapesti robogós közlekedésben, reménykedve abban, hogy a vaksi autósok, legalább nem süketek. A színek persze szenilis fantázia neveket kaptak, főleg magyarra fordítva. A Jog R-nél létezik a Napfény Fehér és a Technika Szürke, a Jog RR-nél pedig a Paprika Vörös és az Extrém Kék. Árakról egyelőre nem kaptunk bővebb információt, de várhatóan a Slider ára felett kicsivel, és az Aerox R ára alatt valamivel lesz az árcetlire firkált szám.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése